Acerca de

Dunes of snow.jpg

About

The Full Story

Born in 1986 in Macerata, I moved to Trentino in 2018 with the project of dedicating my life to climbing and photography. The first step was the certification as a FASI Climbing Instructor, then I moved from landscape photography to sports photography.

Today I live in Dro and I dedicate all my time to producing content for athletes, Alpine Guides, sporting events, companies and teaching climbing to young and old.

From an early age I have been interested in photography and the mountains. At home I had a dark room to develop films and as a boy I started going to the mountains near my home, the Sibillini. Climbing arrived in adolescence, first on plastic, then on rock.

In 2009 I had to move to Rimini for work, but even there I didn't miss the opportunities to cultivate my passions. The crags of Valmarecchia, San Marino and Piobbico are truly special!

Landscape photography has allowed me to grow a lot. The composition of the scene, the choice of light and the location are essential to master in sports photography.

I got involved with this knowledge and the first results arrived in a very short time.

I am grateful to have the opportunity to meet internationally renowned athletes in the world of climbing and to share special moments with them.


The most important things in my work are efficiency and awareness.

The right equipment is important, but it is more important to understand the situations to seize the right moment, to have empathy with the subjects of the scene, to be invisible to the eyes but present in case of need.

Changing the point of view is also important, which is why I dedicated part of my training to drone flying. I am a certified pilot with A2 patent to be able to fly in almost all of the Italian and European territory in accordance with the law.

Let's stay in touch, write to me to get to know each other better and start a new adventure together!

Italian version

Classe 1986, nato a Macerata, mi sono trasferito in Trentino nel 2018 col progetto di dedicare la mia vita all'arrampicata e alla fotografia.

Il primo passo è stato il brevetto da Istruttore d'Arrampicata FASI, poi sono passato dalla fotografia di paesaggio alla fotografia sportiva.

Oggi vivo a Dro e dedico tutto il mio tempo alla produzione di contenuti per atleti, Guide Alpine, eventi sportivi, aziende e all'insegnamento dell'arrampicata a grandi e piccini.

Fin da piccolo mi sono interessato alla fotografia e alla montagna. In casa avevo una camera oscura per sviluppare le pellicole e da ragazzo ho cominciato a frequentare i monti vicino casa, i Sibillini.

L'arrampicata è arrivata nell'adolescenza, prima su plastica, poi su roccia.

Nel 2009 mi sono dovuto trasferire a Rimini per lavoro, ma anche lì non mi sono lasciato sfuggire le occasioni per coltivare le mie passioni. Le falesie della Valmarecchia, San Marino e Piobbico sono davvero speciali!

La fotografia di paesaggio mi ha permesso di crescere tantissimo. La composizione della scena, la scelta della luce e della location sono indispensabili da padroneggiare nella fotografia sportiva.

Mi sono messo in gioco con queste conoscenze e sono arrivati i primi risultati in pochissimo tempo.

Sono grato di avere la possibilità di conoscere atleti di fama internazionale nel mondo dell'arrampicata e di condividere con loro momenti speciali.
 

Le cose più importanti nel mio lavoro sono efficienza e consapevolezza.

L'attrezzatura giusta è importante, ma lo è di più capire le situazioni per cogliere il momento giusto, avere empatia con i soggetti della scena, essere invisibili agli occhi ma presenti in caso di bisogno.

Anche cambiare il punto di vista è importante, per questo ho dedicato una parte della mia mia formazione al volo con drone. Sono un pilota certificato con brevetto A2 per poter volare nella quasi totalità del territorio italiano ed europeo a norma di legge.

 

Rimaniamo in contatto, scrivimi per conoscerci meglio e cominciare una nuova avventura insieme!

Let’s Work Together

Get in touch so we can start working together.

Thanks for submitting!